Wednesday 25 December 2013

P1 Wimax Having Trouble with its subscribers

WITHOUT PREJUDICE

It's now going viral and troll in Twitter and Facebook about P1 Wimax internet provider in Malaysia. Most of its subscribers are at tantrum for being charged irrelevantly even though after they terminated their internet subscription with P1.

Their raged are at it's peak when a group of facebookers created a group on P1 Wimax named P1 Wimax Sucks Lupa that this is a carca marba blog, so suka hati nk tulis dlm bahasa rojak. Am so not gonna write it all in English, takut msg x sampai...hehehe

Page yang ditadbir oleh 6 admins menjadi perbualan hangat dan terus menerima penambahan ahli dalam sekelip mata.

Bilangan members di P1 Wimax Sucks ternyata lebih ramai dari group P1 Wimax sendiri


                  Members as at 19-12-2013:


                 Members as at 20-12-2013:


                Members as at 21-12-2013:

and the numbers still building...pertambahan ahli berlaku setiap masa!!

Rata2 tidak berpuashati dengan cas merepek P1 kepada mereka walaupun akaun telah dibatalkan dan modem P1 telah dipulangkan. Lebih menyakitkan hati bila nama mereka turut disenarai hitam di CTos walaupun hutang dgn P1 baru beberapa ratus dan akibatnya, mereka susah hendak membuat pinjaman bank.

Paling kesian, ada yg mmg dah terminate their account and returned the modem (at P1 agents or Paddock) but still, they are being charge and account are still active. Mana x berang org suma...paling best, P1 only kept quiet sampai hutang dah beribu, then barulah P1 took the initiative to contact their customers about their ongoing billing!!!

These are some off the pictures that the members are uploading at the page and it's also being shared to public...






Disebabkan kemarahan mereka, rata2 mereka x dapat connect to the internet, tu yg buat mereka berang hingga ada yg mengambil tindakan drastik seperti di bawah:







Seriously...orang yg benar2 diuji kesabaran mereka ke tahap yg maksimum aje yg sanggup buat seperti mereka ini!! Nuff said, am so gonna upload all these pictures about P1  Wimax Sucks and your discretion is needed upon seeing this...


Lebih berani, pihak P1 or their agents had the nerve to manipulate a legal firm letterhead for extracting Letter of Demand to P1's subscribers!! Berani betul. Setelah beberapa panggilan dibuat ke firma guaman berkenaan, ternyata mereka tidak tahu menahu mengenai perkara tersebut, in fact the undersigned is not a staff in the firm at all!! Giler bab* berani P1 nih...


Kemuncak kemarahan di katakan apabila ada yg mengamuk di Selayang Mall, dan kononnya ada yg "sengaja" melanggar kiosk P1


Too many negative things to pen about klu I go on with this P1 Wimas internet services...so, just to get the facts right and uolls jangan semata2 mempercayai membab* buta my writing nih, better take a good look (read) at the facebook group page here --> P1 Wimax Sucks 

Thanks uolls for reading this piece. Am not gonna choice sides but eventually I am one of those that is being "robbed" by P1/Packet One at the moment...huhu







6 comments:

  1. Kali pertama 'hatefulness' menjadi 'motivation' untuk menulis entri di blog? Ahahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. X juga la...normally aku akan tulis berkisar pada apa yg aku raser...there are other things to think on in life sebenarnya dari P1 nih...but itu lah...aku still raser yg masyarakat patut tahu "kisah di sebalik tabir"

      Delete
  2. Salam sejahtera, tanpa prejudis, kami mendapati artikel saudara ada mempunyai unsur fitnah dan kesalahan fakta mengenai insiden yang melibatkan syarikat kami.

    Dukacita dinyatakan, sama ada niat anda memuatnaik artikel ini adalah dengan sengaja atau tidak, artikel ini telah memberikan tanggapan negatif terhadap syarikat kami. Untuk fakta sebenar mengenai artikel ini (insiden Selayang & Rempuhan Kereta), sila muat turun maklumat berikut di pautan ini http://bit.ly/penafianp1_2 .

    Kami memohon jasa baik anda agar saudara dapat memadamkan atau membetulkan fakta ini dalam tempoh 48 jam, sekiranya saudara gagal berbuat demikian, pihak kami tidak akan teragak-agak mengambil tindakan undang-undang ke atas saudara.

    Sekali lagi, kami memohon jasa baik saudara agar lebih prihatin, bertanggungjawab dan beretika dalam melaporkan sesuatu berita.

    Sekian terima kasih

    Nota: Sekiranya saudara adalah salah seorang yang terkesan dengan CTOS, saudara boleh merujuk kembali kepada kami melalui http://bit.ly/p1ctosinv untuk siasatan semula.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Sejahtera Packet Buddy

      Terima kasih diatas komen menuntut/mengarahkan membatalkan/menurunkan artikel artikel yang menjurus kepada memburukkan P1.

      Kami amat tertarik dengan komen tuan tersebut.

      Terima kasih juga kerana memberikan khidmat nasihat yang amat berguna dan seharusnya terpakai kepada semua termasuk pihak pengurusan P1 sendiri.

      Sepatutnya pihak P1 sendiri mengaplikasikan nasihat tersebut kepada cara pengurusan/pengendalian perkhidmatan sistem P1 sendiri.

      Ironinya setiap nasihat yang pihak P1 berikan untuk "lebih prihatin, bertanggungjawab serta beretika" gagal dipraktikkan oleh pihak pengurusan P1 sendiri, sehingga menyebabkan ribuan pelanggan P1 dan bekas pelanggan kecewa/tidak berpuas hati dengan perkhidmatan P1.

      Janji manis seperti "fastest broadband" langsung tidak ditepati.

      Dan apabila pelanggan menamatkan perjanjian sebelum atau selepas kontrak, pihak P1 akan terus mengambil tindakan yang tidak beretika, bertangungjawab mahupun prihatin.

      Inilah yang menyebabkan ramai pengguna pelanggan tidak berpuas hati dengan P1.

      Menyenarai hitamkan pelanggan diCTOS walaupun masih diperingkat dispute/dipertikaikan jumlah/amaun terhutang adalah satu tindakan samseng untuk memaksa pelanggan segera membayar walaupun jumlah adalah tidak betul/menasabah/tidak patut dan tidak melalui sistem proses adil.

      Tindakan inilah yang menyebabkan ketidak puasan hati ramai pelanggan.

      Ianya juga merupakan cara memfitnah pelanggan dan adalah kesalahan fakta yang memberikan tanggapan negatif/memalukan terhadap kedudukan kewangan kami walhal ianya adalah sebaliknya menyebabkan reputasi Menyenarai hitamkan pelanggan diCTOS walaupun masih diperingkat dispute/dipertikaikan jumlah/amaun terhutang adalah satu tindakan samseng untuk memaksa pelanggan segera membayar walaupun jumlah adalah tidak betul/menasabah/tidak patut dan tidak melalui sistem proses adil.

      Tindakan inilah yang menyebabkan ketidak puasan hati ramai pelanggan.

      Memetik kata kata tuan,"sekali lagi kami pohon jasabaik P1 agar lebih prihatin, bertanggungjawab dan beretika" dalam menguruskan perniagaan".

      Sekian. Terima kasih.

      Credit to: Nik Elin Nik Rashid (from P1 Wimax Sucks group in fb) & Rizuani Yahya

      Delete
    2. @P1Buddy:Saya pakai P1 sejak 2011(2?), saya pakai sorang-sorang je. Main game multiplayer tak ada masalah sangat, tak lag bila pagi ke petang ke malam. Dulu, Kalau main game lepas tekan 'continue with reduced speed' boleh sambung main. Sekarang tekan tu je, nak masuk server pun takleh.

      Sekarang ni nak main game dah payah. Harap je signal kuat, quota ada, tapi bila main asyik dapat packet loss je, Kalau game smooth tu kira nasib baik. apa cerita? Tengah-tengah malam pun boleh lag.

      Delete
    3. True, ZeroGravity -A01!
      Tapi once subscribed to P1 mmg ramai yg terkena. Nk keluarkan diri dari kontrak punyalah payah. Walhal masa nk subscribed, melalui panggilan telefon dan email pun bole kawtim.
      Pasal tu consumer awareness kena strong dan sama2 back each other to conter attack this type of scam...

      Delete